Cestování vlakem bude opět dražší

Ekonomika

České dráhy přijdou devátého prosince tohoto roku s tradičními změnami v jízdním řádu, současně však toto nebude jediná novinka, která cestující čeká. Na krátkých vzdálenostech si totiž připlatí na jízdném o jednu korunu navíc, na vzdálenostech větších bude dražší o koruny čtyři. Dopravce toto zvýšení cen odůvodňuje zvyšující se inflací, čímž se ji pokusí pokrýt.
I když se ceny jízdného upravovaly i v minulém roce, pokračuje se v tomto trendu i letos. Aby však nešlo pouze o zdražování, přichází státní dopravce i se zvýhodněními. Ta se budou týkat traťových jízdenek, které využívají cestující na pravidelné dojíždění do zaměstnání. Jejich platnost se rozšíří o třicet kilometrů ze současných 120 na nových 150.
zelený vlak

Co nového ještě cestující čeká?

Nejen dražší jízdné, ale také další změny jsou od prosince plánovány. Pozitivní změnu určitě uvítají třeba cestující do Plzně, kterým se cesta z Prahy zkrátí o deset minut a potrvá tak zhruba hodinu a čtvrt. Příjemnou zprávou bude také návrat poškozeného Pendolina, které bylo od neštěstí ve Studénce doposud mimo provoz. Lidé, kteří cestují mezi Prahou a Ostravou tak budou moci vybírat opět mezi spoji s dvouhodinovým intervalem. Vyšší bude i počet expresů jedoucích do hlavního města Polska i na Slovensko či do Opavy.
české peníze
Od února či března 2019 by také chtěly České dráhy zavést na trase mezi hlavním městem a slezskou metropolí Ostravou povinné místenky. Zatím jsou povinny jen ve vlacích SC Pendolino, do budoucna by se toto opatření týkalo také dalších expresů. Aktuálně místenky využívá pouze pětina pasažérů, přičemž by dopravce chtěl vést lidi k častějšímu využívání této možnosti, a to zejména s ohledem na vyšší komfort. Pro České dráhy by toto znamenalo lepší informovanost o poštu cestujících a případnou možnost pružně reagovat s nasazením dalších vozidel v přeplněných vlacích, kdy doposud do poslední chvíle často neví, jak hodně bude konkrétní spoj vytížen.
 

Cestování vlakem bude opět dražší
Ohodnoťte příspěvek